There was an error in this gadget

Tuesday, August 21, 2012

Raya zaman dulu... raya zaman sekarang..

Aku teringat zaman raya time aku jdi budak2 lagi.. hari raya pertama jgn harap nk kuar berjalan ke rumah kawan atau meredah je mana2 rumah.. hari raya pertama dh direservekan untuk keluarga... balik dr sembahyang raya terus berkumpul dan bersalaman... mkn ramai2 dgn ahli keluarga atau saudara...senang citer start dr kul 8 sampai la pukul 5 mmg reserve time.. yg dtg mmg stok yg dah kenal... tp sekarang bygkan belum pegi solat raya dah yg bg salam... nak raya... budak mmg la budak... tp agak2la.. tuan rumah pun sibuk nk bersiap... tk salam dgn parents/sedara diaorang dulu ke... nk mai jalan pun biarlah dlm kul 11 mcm tu ke.. kurang2nye tuan rumah dah prepare.. satu lg aku ingat lg dulu mak aku marah aku sebab buka sampul kat dpn tuan rumah... kena la cubit sedas dua... sampai besar aku x buat dah.. buka sampul dlm kete atau dah sampai rumah sendiri... anak2 korang mcm mana? Harap xlah mcm tu...

No comments:

Post a Comment