Sunday, April 14, 2013

FPP at Hospital Putrajaya


FPP atau Full Paying Patient adalah skim rawatan yang ditawarkan oleh GH untuk sesiapa yang ingin "upscale" service daripada GH. Semua orang tau perbezaan antara GH dengan private hospital adalah dari options yang ada, customer service, dll. 

Di private hospital, anda boleh memilih doktor, anda boleh memilih bilik, anda boleh memilih makanan. Cuma sediakan duitnye saje bah..

Even private hospital pun ada yg mahal dan yang tak beberapa mahal. Kita tengok harga untuk bilik single kat beberapa private hospital. Baru harga bilik, ubat, consultation, dll tak masuk lagi.
  1. Gleneagles               RM230
  2. KPJ                         RM195
  3. Prince Court            RM150
  4. SJMC                       RM230
Selalu kita dengar ada pesakit dari private hospital direferkan ke GH. Pada yang dah biasa terima rawatan kat private hospital, tentu akan rasa lain bila kena warded dekat normal ward dekat GH. Jadi, FPP lah yang membolehkan anda mendapat kemudahan untuk memilih seperti di private hospital. Dalam ayat mudah, options yang sama dekat KPJ atau SJMC boleh anda pilih dekat GH yang ada FPP. Cuma buat masa ni, GH yang ada FPP adalah:

  1. Hospital Putrajaya
  2. Hospital Selayang
Ada 2 jenis bilik je untuk siapa yang ambil FPP, Executive atau First Class. First Class single bed rate adalah RM160 semalam. Nampak murah daripada Prince Court, tapi ingat caj lain mungkin mahal. Apa pun boleh klik kat sini kalau nak tau pasal FPP ni http://www.hpj.gov.my/portalv11/index.php/en/full-paying-patient-fpp

Bile cerita pasal hospital, semuanya bergantung kepada tahap Kemampuan, Keselesaan & Kemudahan. Tepuk dada tanya sendiri...

No comments:

Post a Comment